Wat is het doel van narrowcasting?

winkelcentrumNarrowcasting is het uitzenden van een boodschap naar een gericht publiek. In de meeste gevallen gebeurt dit via een gesloten netwerk van digitale schermen. De marketingtechniek wordt door verschillende bedrijven ingezet. Wat het doel is van narrowcasting hangt af van het soort bedrijf dat de digital signage gebruikt.

Zo zal bijvoorbeeld een winkel het netwerk van digitale schermen inzetten om nieuwe producten en aanbiedingen onder de aandacht te brengen van het winkelende publiek. Een ander bedrijf kan er echter ook voor kiezen om het systeem voor een ander doeleinde te gebruiken. Bijvoorbeeld om informatie bekend te maken aan de werknemers van het bedrijf. Laten we deze twee voorbeelden eens nader bekijken.

Producten promoten in winkels

Het meest voorkomende doel waarvoor narrowcasting wordt ingezet is het promoten van producten in winkels. Binnen een winkelpand komen digitale beeldschermen te hangen en via een centraal systeem worden hier beelden op uitgezonden. Meer over narrowcasting lees je op: https://thisplays2.com/category/diensten/narrowcasting/

De narrowcasting content is dus alleen te zien op de schermen in het winkelpand. Je kunt hier dan dus ook zeer gerichte marketingboodschappen op laten zien. Wil je bepaalde producten onder de aandacht brengen van mensen die in de winkel lopen, dan kan je dit door middel van narrowcasting bereiken.

Het einddoel is dan natuurlijk om hierdoor meer verkopen te realiseren. Als dit doel bereikt kan worden dan is het een zeer interessante investering voor winkels.

Bedrijfsinformatie bekendmaken

narrowcasting systeemNarrowcasting kan en wordt niet alleen ingezet om producten te promoten aan consumenten. Het gesloten videosysteem kan ook voor andere doeleinden ingezet worden. Zo kan je bijvoorbeeld ook bedrijfsinformatie bekendmaken via het systeem. Bij het plaatsen van zo’n systeem kan ThisPlays2 u adviseren.

Wil je werknemers motiveren of hen op de hoogte brengen van bepaalde informatie die binnen het bedrijf speelt, dan kan je deze boodschap bekendmaken via narrowcasting. De schermen kunnen aan de muren van gangen in het bedrijfspand hangen of zelfs de wc is een goede plek omdat je weet dat mensen hier dagelijks een keer voorbijkomen.

Het is een effectieve en daarbij ook nog eens een leuke manier om informatie over een bedrijf bij een groep werknemers bekend te maken. De content is makkelijk te maken en snel op het systeem te zetten.